Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Kende Retail
Operation Korlátolt Felelősségű Társaság, mint szolgáltató (a továbbiakban: “Szolgáltató”)
által fenntartott és üzemeltetett automata üzemelésű élelmiszer-kiskereskedelmi üzlet (a
továbbiakban: „Üzlet”) általános szerződési feltételeit. Kérjük, hogy csak akkor lépjen be üzleteink
területére és vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező
erejűnek tekinti magára nézve.
Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Kende Retail Operation kft.
A szolgáltató székhelye:
1112 Budapest, Repülőtéri út 2/a
A szolgáltató elektronikus levelezési címe:
tie@kenderetail.hu
Cégjegyzékszáma: 01-09-394487
Adószáma: 27553178-2-43
1. Alapvető rendelkezések
1.1. A jelen ÁSZF rendelkezései irányadók
a Szolgáltató és a vásárló (a továbbiakban: „Vásárló”) közt létrejött adásvételi szerződésekre (a
továbbiakban: ”Szerződés”), a szerződéskötés és az Üzletbe történő belépés előfeltételeként
szükségképpen elvégzendő egyes cselekményekre, valamint az Üzlet Vásárlók számára nyitva álló
területén (a továbbiakban: vásárlótér) kötelező jelleggel betartandó magatartási
szabályokra.
1.2. A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit bármikor módosíthatja, a módosítást
megelőzően létrejött Szerződésekre azonban a Szerződés létrejöttekor hatályos rendelkezések
irányadók.
2. A szerződéskötést megelőző műveletek
2.1. A Vásárló az Üzletbe
történő belépés előtt köteles letölteni az TAKE IT EASY megnevezésű applikációt (a továbbiakban:
Applikáció) mobilkészülékére az App Store, a Google Play vagy a Huawei AppGallery
alkalmazásterjesztési platformról. A Vásárló regisztrál az Applikációba (erre egyszeri alkalommal, az
Üzletbe történő első belépés előtt van szükség), melyhez az alábbi személyes adatai megadására van
szükség:
- név
- születési idő
- email cím
- jelszó és jelszó megerősítés
- bankkártya száma
- bankkártyára írt név
- bankkártya lejárat
- bankkártya cvc kód
2.2. A bankkártya regisztrációjára kétféle lehetőség áll a Vásárló rendelkezésére:
manuális bevitel, illetve a bankkártya befotózásával.
2.3. Az Applikációba történő regisztráció
során megadott személyes adatok védelme tekintetében a Szolgáltató az Adatvédelmi Tájékoztatóban
rögzítettek szerint jár el.
2.4. A fenti műveleteket követően az alábbiak szerint léphet be a
Vásárló az Üzletbe (az Applikáció használathoz internet elérés szükséges!). A Vásárló megnyitja az
Applikációt a mobilkészülékén. Az adott vásárláshoz a „vásárlás” gombra kattintva generál egy QR
kódot. A generált QR kódnak a kódleolvasóhoz történő érintését követően, a kapun keresztül léphet be a
Vásárló az Üzlet vásárlóterébe. Több fő megadása esetén „Vásárlói csoport” jön létre, melynek
Applikációt nem alkalmazó tagjai a termékvásárlás tekintetében az Applikációt alkalmazó Vásárló
képviseletében járnak el.
2.5. Az Üzletbe történő belépéskor a vásárlóteret figyelő kamerák
érzékelik a belépést, és a Vásárlót, vagy a Vásárlói csoport minden tagját külön-külön egy "digitális
jellé" alakítva követik (arcfelismerés nem történik a vásárlás folyamán).
2.6. Az Üzlet
területén a Vásárló (Vásárlói csoport tagja) a polcról levett terméket vételi szándék hiányában
köteles a polcra visszatenni. A termék visszahelyezése esetén nem jön létre Szerződés és nem
keletkezik vételár fizetési kötelezettség.
3. A Szerződés létrejötte
3.1. A Szerződés Vásárlói csoport esetén is kizárólag a Szolgáltató és az
Applikációt alkalmazó Vásárló közt jön létre és a Vásárlói csoport valamennyi tagjának termékekkel
kapcsolatos tevékenysége az Applikációt alkalmazó Vásárló fizetési kötelezettségét vonja (vonhatja)
maga után a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint. A Szerződés az alábbi esetekben jön létre a
Szolgáltató és az Applikációt alkalmazó Vásárló közt a kijárati kapun való kilépéskor:
(1) a
Vásárló (Vásárlói csoport esetén a csoport utolsó tagja) a vásárlóteret elhagyja és a Vásárló
(Vásárlói csoport bármely tagja) termékkel a birtokában távozik,
(2) a Vásárló, vagy Vásárlói
csoport tagja levesz a helyéről egy terméket és a vásárlótérből való távozása előtt (Vásárlói csoport
esetén a csoport utolsó tagjának távozása előtt) az nem kerül vissza a polcra,
(3) a Vásárló
átadja a levett terméket egy Vásárlói csoporton kívüli személynek, és a vásárlótérből való távozása
előtt (Vásárlói csoport esetén a csoport utolsó tagjának távozása előtt) az nem kerül vissza a
polcra.
3.2. Fentieknek megfelelően a Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy Szerződés és
vételárfizetési kötelezettség kizárólag a levett termék polcra történő visszahelyezésével nem jön
létre. Bármely termék Vásárlói csoporton kívüli személy részére történő átadása az átadó Vásárló
(Vásárlói csoport esetén az Applikációt alkalmazó Vásárló) fizetési kötelezettségét vonja maga után a
kijárati kapun való kilépéskor úgy, mintha a termék a birtokában maradt volna.
3.3. Az Üzletben
árusított termékekre a Szerződés létrejöttének napján feltüntetett vételárak irányadók. A
Szerződéskötést követően a termékek nem visszaválthatók és nem cserélhetők.
3.4. Az Üzletben
valamennyi termék a Szolgáltató tulajdonát képezi, és a Vásárló a termék tulajdonjogát kizárólag a
polcról levett termék(ek) vételárának maradéktalan megfizetésével szerzi meg.
3.5. Amennyiben a
3.1. pontban meghatározottak szerint Szerződés létrejöttének lenne helye, de az Applikációt alkalmazó
Vásárló bankszámláján nem áll rendelkezésre megfelelő fedezet a vételár megfizetésére, az Applikáció
jelzést ad a fedezethiányról és a Szerződés egyetlen levett termék tárgyában sem jön létre. Ilyen
esetben a Vásárló köteles a vételár maradéktalan megfizetése érdekében haladéktalanul megfelelő
fedezetről gondoskodni bankszámláján. A vételár megfizetéséig a Vásárló az Üzletbe nem léphet
be.
3.6. A fizetetlen termékekkel távozó személy az általa jogtalanul eltulajdonított termékek
összesített vételárától függően szabálysértést, vagy bűncselekményt követ el és a Szolgáltató 30
(harminc) percen belül értesíti a rendőrséget!
4. A számla kiállítása
4.1. A Vásárló (Vásárlói csoport esetén a csoport utolsó tagjának) kijárati kapun
való kilépését követően kiállításra kerül a megvásárolt termékeket tartalmazó számla, mely
főszabályként az Applikációban válik elérhetővé.
4.2. A Vásárlónak módjában áll a Szerződés
létrejöttét megelőzően az Applikációban beállítani a számla e-mail-en történő továbbítását. Ez utóbbi
esetben a számla az Applikációban és a megadott e-mail címre történő megküldés útján is elérhetővé
válik.
4.3. A számla kiállításának várható ideje a kijárati kapun történő távozást követő 15-30
perc, legfeljebb azonban 6 óra.
5. A vásárlótér területén kötelező jelleggel betartandó magatartás
szabályok
5.1. A Vásárló (Vásárlói csoport tagja) a vásárlótérben a többi Vásárlóval szemben
köteles tartózkodni a kulturált viselkedés alapvető követelményeivel ellentétes, botrányos,
tűrhetetlen magatartás tanúsításától és mások szükségtelen zavarásától.
5.2. A Vásárló
(Vásárlói csoport tagja) a vásárlótérben semmilyen terméket nem fogyaszthat, nem bonthat meg,
beleértve a magával hozott fogyasztási cikkeket is.
5.3. A vásárlótérbe állat, vagy gépi,
illetve nem gépi meghajtású jármű behozatala tilos! Ez utóbbi alól kivételt képeznek az olyan nem gépi
meghajtású járművek, melyek a talajról jelentős nehézség nélkül felemelhetők és kézben szállítás
esetén a többi Vásárló mozgásterét nem akadályozzák (pl. roller, gördeszka). Ezen járművek kizárólag
kézben hozhatók be a vásárlótérbe.
5.4. A vásárlótérbe ittas, vagy bódult állapotban belépni
tilos!
6. Felelősség
6.1. A Vásárló (Vásárlói csoport tagja) a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten
vállalja, hogy amennyiben a jelen ÁSZF megsértésével összefüggésben a Szolgáltatót kár éri, úgy a
Szolgáltató teljes kárát megtéríti, valamint abban az esetben, ha az ÁSZF Vásárló (Vásárlói csoport
tagja) általi megsértése okán harmadik személy a Szolgáltatóval szemben kártérítési igénnyel lép fel,
úgy a Szolgáltatót a felelősség alól mentesíti, és a harmadik személy felé teljesít, vagy a
Szolgáltató által teljesített kártérítést a Szolgáltatónak megtéríti. A teljes kártérítés körében a
Vásárló (Vásárlói csoport tagja) köteles megtéríteni a Szolgáltató vagyonában beállott
értékcsökkenést, az elmaradt vagyoni előnyt és a Szolgáltatót ért vagyoni hátrányok kiküszöböléséhez
szükséges költségeket.
6.2. Az Applikációt alkalmazó Vásárló kifejezetten vállalja, hogy a vele
azonos Vásárlói csoportba tartozó személyek károkozása esetén a károkozó személy ismert és a
kártérítési igény érvényesítéséhez szükséges adatait a Szolgáltató rendelkezésére bocsátja. Az
adatkezelés jogalapja ilyen esetben a Szolgáltató jogos érdeke, az adatkezelés célja kártérítési igény
érvényesítése.
6.3. A Szolgáltató karbantartás vagy egyéb célból időlegesen szüneteltetheti az
Applikációt és/vagy az Üzletek működését, amelyből a Vásárlót ért károkért való felelősségét a
szolgáltató kizárja.
6.4. A Szolgáltató kizárja felelősségét az Applikációnak az
internetszolgáltató hibájából történő elérhetetlenségért, lassú működéséért.
6.5. A Szolgáltató
kizárja felelősségét a Vásárló által rendelkezésre bocsájtott hibás vagy valótlan adatok
feldolgozásából eredő károk tekintetében.
6.6. Nem felel sem a Szolgáltató, sem a Vásárló
(Vásárlói csoport tagja) az olyan károkért, melyek bekövetkezését nem láttak előre és nem is kellett
előre látniuk.
7. Jogérvényesítési lehetőség
7.1. Amennyiben a Vásárló részéről panasz merül fel a vásárlással, vagy a vásárolt
termékkel kapcsolatban, a Vásárló vállalja, hogy a felmerülő problémát Szolgáltatónak írásban,
elektronikus úton jelzi az info@kenderetail.hu e-mail címen keresztül.
7.2. Ha vásárló bármely
terméket (vagy szolgáltatást), melyet megvásárol vissza kívánja hozni, azt a fogyasztói jogokat és a
fogyasztóvédelmi törvényeket figyelembe véve tudja megtenni, illetve a Szolgáltató is ezeket a
törvényeket veszi figyelembe. Ilyen az esetben a Vásárló a 7.1 pontban meghatározott panaszt kell,
hogy benyújtson a Szolgáltatónak, aki azt 14 napon belül kivizsgálja, és amennyiben a termék (vagy
szolgáltatás) árának visszatérítését kéri, úgy Szolgáltató ezen időtartamon belül a termék (vagy
szolgáltatás) árát a vásárláskor használt bankkártyára téríti vissza.
7.3. A Vásárló panaszát
tartalmazó elektronikus levélre a Szolgáltató 14 napon belül köteles válaszolni a Vásárló által
megadott e-mail címre. Sikertelen egyeztetést követően a panasz a Vásárló lakóhelye szerint illetékes
békéltető testület elé terjeszthető. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei az alábbiak:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: +36 (1) 488 21 31
7.4. Bármilyen, a jelen ÁSZF
rendelkezéseivel kapcsolatban felmerülő jogvita esetén a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a
Fővárosi Törvényszék rendelkezik kizárólagos illetékességgel.
8. Vegyes rendelkezések
8.2. Amennyiben a jelen ÁSZF rendelkezései érvénytelenek, illetve utóbb
érvénytelenné válnak, az érvénytelen rendelkezést az ÁSZF többi rendelkezésétől el kell különíteni, és
a jelen ÁSZF így megmaradó részét kell kötelező erejűnek tekinteni, úgy mintha az érvénytelen
rendelkezés nem lett volna a jelen ÁSZF része.
Budapest, 2023. 10. 18
Kende Retail Operation Kft.
képv.:
Kende
Gábor
ügyvezető